❤️ مارکتینگ و بازاریابی

نكات ضروري ارسال ايميل موفق و موثر

 
–  نکات لازم قبل از ارسال ایمیل

شناخت خوانندگان قبل از ارسال ایمیل تبلیغاتی

 امروزه با توجه به رشد استفاده از رایانامه و ایمیل در بین کاربران مختلف رایانه و همچنین جامعه‌ی انسانی، توجه بیشتری از جانب بازاریابان به این بخش معطوف شده است، که سرمایه گذاری را در این بخش انجام داده تا سود خوبی را به جیب بزنند! پس این گونه بازاریابان به فکر استفاده از ایمیل تبلیغاتی می افتند که حتماً باید نکاتی را در نظر داشته باشند. دقت کنید که اگر شما هم می خواهید از ایمیل تبلیغاتی برای مقاصد خود استفاده کنید، شاید اولین گام این باشد که شناخت کافی از خوانندگان خود داشته باشید. شما باید بدانید که برای چه افرادی می خواهید ایمیل آن هم از نوع تبلیغاتی ارسال کنید. این موضوع خیلی مهم است، و در آخر می تواند منجر به رشد کسب و کار شما شده، و یا با شکست روبرو شوید.

شما باید به شناخت کافی نسبت به خوانندگان ایمیل های تبلیغاتی خود برسید و سپس اقدام به دستور دادن نرم افزار ایمیل مارکتینگ برای ارسال نامه های انبوه کنید. این کار به موفقیت بیشتر کار شما می انجامد. در درجه اول، شما باید بدانید که افرادی که قرار است نامه های شما را دریافت کنند، اصلاً علاقه ای به این کار شما دارند یا خیر. پس از آن باید به این بیاندیشید که آیا آنها به زمینه کاری شما علاقه مند هستند یا خیر. اگر این دو مورد را در نظر بگیرید، نصف کار شما از نظر اصولی صحیح است.

به این موضوع باید خیلی دقت کنید که افرادی که به آنها نامه ای را ارسال می‌کنید، حتماً باید رضایت انجام چنین کاری را به شما اعلام کرده باشند. مثلاً زمانی که در سایت تان، فرمی را قرار می دهید که بازدیدکنندگان در ازای وارد کردن نشانی ایمیل‌شان، کتاب رایگانی را دریافت کنند، این به این منزله است، که آنها به شما این اطمینان را داده‌اند که از شما نامه هایی را دریافت کنند. البته این به مهارت شما بستگی دارد که آنها را همچنان جزء بازدید کنندگان و خوانندگان خود نگه دارید.

دقت کنید که باید در نامه هایی که ارسال می کنید، این اجازه را به آنها بدهید که هر زمان که خواستند، از اشتراک خبرنامه‌ی شما که کمی هم رنگ و بوی تبلیغاتی می‌دهد، انصراف دهند. این حق هر کسی است که نشانی ایمیلش را به شما داده است و شما باید به این اعتماد خیانت نکنید و صندوق ورودی آنرا بدون درخواست وی از نامه های پراکنده پر نکنید. متاسفانه شاید خیلی از سرویس هایی که همینک در حال کار کردن در زمینه ایمیل مارکتینگ هستند و فارسی زبان هم هستند، اصلاً به این نکته دقت نکنند.

نکته‌ی دیگر این است که حتماً باید بدانید زمنیه کاری شما چیست، و بیشتر در چه حوزه ای فعالیت می‌کنید که مطالب و مضامینی را برای مشترکین خود ارسال کنید که آنها می‌پسندند و می‌دانند که از این به بعد در همان زمینه شروع به ارسال مطلب در رایانامه آنها می‌کنید.

در نهایت منظور از شناخت را امیدوارم که درک کرده باشید. شما باید مخاطبین خود را از روی فرمی که بوسیله آن اقدام به جمع آوری ایمیل آنها کرده بودید، شناخته باشید، قبل از این که شروع به ارسال ایمیل تبلیغاتی به صورت انبوه کنید.

<—————–ANAZ.IR————————–>

آداب ارسال ایمیل

افراد پرمشغله هر روز ده‌ها ایمیل دریافت می‏کنند و ممکن است مجبور باشند برای پاسخ دادن، آن‌ها را اولویت‏بندی کنند. یک ایمیل خوب می‌تواند شما را در اولویت‏بندی مخاطب جلو بیندازد و در مقابل یک ایمیل بد، می‌تواند حتی مخاطب را از خواندن ادامه آن منصرف کند. در اینجا به نقل از هاروارد بیزینس ریویو، آداب نوشتن ایمیل خوب را مرور مرور می‌کنیم
دستور زبان و نوشتار استاندارد را رعایت کنید
قواعد صحیح نوشتن و دستور زبان درست، ممکن است در مورد نوشتن ایمیل‌ها دست‏و‏پا‏ گیر به نظر برسند، اما مساله مهم این است که باید همه کار‌ها را، هر چند جزئی به درست انجام داد. حتی اگر اطرافیان و حتی مخاطبان شما این قواعد را رعایت نمی‌کنند، شما سعی کنید با صحیح نوشتن خود را از بقیه متمایز کنید. نوشتن صحیح و رعایت گرامر، به نوعی بیانگر شخصیت شماست.
سریع بروید سر اصل مطلب، البته مودبانه
درخواست خود را از مخاطب مستقیماً و بدون تعارف‌های بیش از حد عنوان کنید. هر چند تمجید بسیار مختصر از مخاطب بد نیست مثلا «مصاحبه خوبی بود، لذت بردم، می‌تونم از شما درخواستی بکنم؟». در ذکر تاریخ‌ها و ضرب العجل‌ها دقت کنید و مطمئن شوید که تمام جزیناتی را که گیرنده ایمیل برای انجام درخواست شما نیاز دارد ذکر کرده‌اید.
مختصر باشید ولی نه خیلی
افراد ایمیل‌های طولانی را وقت‏گیر و پردردسر تلقی می‌کنند و غالباً به سرعت آن‌ها را مرور می‌کنند و حتی ممکن است تا انتهای متن را نخوانند و به همین دلیل جزئیات بسیاری را از دست بدهند. سعی کنید از نوشتن ایمیل‌هایی که بیشتر از یک صفحه باشند خودداری کنید، بر محتوا تمرکز
کنید و مختصر بنویسید. اما در عین حال که از حواشی مطلب می‌زنید مواظب باشید که به اصل مطلب ضربه نزنید. به عنوان مثال، پیش‏زمینه کافی برای آماده‏کردن ذهن مخاطب در متن ایمیل داشته باشید. خود را به‏جای آن‌ها بگذارید، به احتمال زیاد آن‌ها به اندازه شما در پروژه‌های شما درگیر نیستند و از جزئیات آن اطلاع ندارند و مشغله آن‌ها ممکن باعث فراموشی جزئیات قبلی باشد. به‏طور خلاصه به آن‌ها توافقات و اتفاقات قبلی را یادآوری کنید و پیشرفت‌های مربوطه را از آخرین زمان ارسال ایمیل به آن‌ها گزارش کنید.
اتفاقات را با دقت شرح دهید
این عادت وکلا است که در هنگام دعواهای حقوقی، از موکلین خود می‌خواهند که شرح وقایع را بر اساس زمان وقوع به همراه جزئیات مکتوب کنند. این باعث می‌شود که افراد با دقت بیشتری به آنچه اتفاق افتاده و دلایل آن فکر کنند. سعی کنید شما هم روشی مشابه در نوشتن ایمیل‌های خود داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند افکار خود را در قالب یک متن خوب مرتب کنید. ایمیلی که در آن مسائل به صورت داستانی دارای ابتدا، میانه و انتهای مشخص عنوان شده است، توجه مخاطب را بیشتر جلب می‌کند.
موضوع ایمیل را کوتاه اما پرمعنی انتخاب کنید
قبل از اینکه روی دکمه ارسال کلیک کنید، مطمئن شوید که قسمت موضوع خالی نیست. از انتخاب موضوعات خیلی کلی اجتناب کنید، چرا که باعث می‌شود ایمیل شما در میان انبوه ایمیل‌های مخاطب گم شود. اگر از گیرنده ایمیل درخواست کاری را دارید، آن‏را مشخصاً در متن موضوع ایمیل عنوان کنید. این کار نه تنها یافتن ایمیل شما را در جستجو‌های بعدی آسان‌تر می‌کند، بلکه شانس انجام گرفتن کاری را که در ایمیل درخواست کرده‌اید بالا‌تر می‌برد.
در ارسال رونوشت به بقیه گیرندگان دقت کنید

بی‌مهابا دکمه پاسخ به همه (Reply to All) را انتخاب نکنید. مطمئن باشید که همه افرادی که در ایمیل اول مخاطب بوده‌اند، به پاسخ شما نیاز دارند و بی‌جهت افراد را درگیر موضوعی که ربطی به آن‌ها ندارد نکنید. مهم‌تر اینکه در استفاده از گزینه رونوشت مخفی (BCC) بسیار محتاط باشید، در بسیاری از مواقع اینکار ممکن است از شما ذهنیتی منفی در مخاطب ایجاد کند.

<—————–ANAZ.IR————————–>

فرستادن یک ایمیل تأثیر گذار

مطمئناً تجربه دریافت ایمیل های ناشناس را دارید . از خودتان بپرسید چه چیزی باعث می شود روی ایمیلی که فرستنده آن را نمی شناسید کلیک کنید ؟

جواب این سئوال بسیار واضع است :

موضوع نامه (Subject):

خط موضوع نامه از اهمیت کلیدی فراوانی برخوردار است و به جرئت می توان گفت بیش از 50% قضیه نوشتن یک موضوع جذاب و تحریک کننده است . فراموش نکنید که تا زمانیکه افراد روی ایمیل شما کلیک نکنند نمی توانند محتوای آن را مطالعه کنند ، پس گرفتن کلیک ، یک هنر محسوب می شود .

در نوشتن موضوع نامه به موارد زیر توجه کنید :

  1. از نوشتن موضوع های طولانی و خسته کننده به شدت اجتناب کنید . موضوع باید کوتاه و مختصر باشد و نظر خواننده را جلب کند .
  2.  شباهتی به نامه های تبلیغاتی نداشته باشد . مردم روزانه توسط صدها آگهی تبلیغاتی بمباران می شوند و این موضوع آنها را خسته و بی حوصله می کند .کافی است خوانندگان ایمیل شما فکر کنند که این یک آگهی تبلیغاتی است تا به راحتی از روی آن بگذرند . به عنوان مثال فرض کنید که شما صاحب یک بنگاه کار آفرینی هستید و می خواهید خدمات خود را در جهت ایجاد شغل به افراد معرفی کنید ، در زیر دو نمونه عنوان نامه آورده شده است :

    نمونه غلط : اگر می خواهید در آمد میلیونی داشته باشید بخوانید .

    نمونه درست : دعوت به همکاری در شرکت …..( نام شرکت تان را حتماً بنویسید .)
  3. روی متن خود تمرکز کنید . از توضیحات طولانی و خسته کننده پرهیز کنید . سعی کنید در چند خط یا چند پاراگراف کوتاه مهم ترین قسمت پیام خود را به مخاطبین انتقال دهید . در صورتی که وب سایت دارید می توانید ار خوانندگان دعوت کنید که ادامه مطالب را در سایت تان پیگیری کنند و سپس آدرس سایت خود را در متن قرار دهید .
  4.  از مخاطبین خود بخواهید کاری انجام دهند به عنوان مثال از آنها بخواهید که از سایت شما بازدید کنند و یا با شماره تلفن شما تماس بگیرند .
  5. از ایمیل های HTML به جای ایمیل های متنی ساده استفاده کنید . ایمیل های مبتنی بر HTML جذاب تر هستند و با کاربر ارتباط بیشتری برقرار می کنند . برای این منظور حتماً از قالب های استاندارد (Standard Template ) استفاده کنید . این قالب ها شامل جدول هایی هستند که از به هم ریختگی و آشفتگی متن شما در کامپیوترهای مختلف جلوگیری می کند . همچنین چون دارای رنگ و چیدمان هستند ارتباط بصری عمیق تری با مخاطب برقرار می کنند .
  6. ایمیل خود را سنگین نکنید به عنوان مثال اگر قرار است کاتالوگ محصولات خود را برای مخاطبین بفرستید. در چند خط به معرفی خود و محصولات تان بپردازید و سپس لینک کاتالوگ ها را به ایمیل خود ضمیمه کنید (Attac
hment) و از کاربر بخواهید آن ها را دانلود و مطالعه کند . فراموش نکنید که بهترین حالت این است که کاتالوگ ها را روی سایت خود قرار دهید و از کاربران بخواهید که به سایت شما آمده و آنها را دانلود کنند ، سپس آدرس مستقیم صفحه ای که کاتالوگ در آن قرار دارد را به نامه اضافه کنید .

<—————–ANAZ.IR————————–>

ایجاد امضائ ایمیل تاثیر گذار

قرار دادن امضا در ایمیل ، یکی از بنیادی ترین کارها برای شرکت ها و بازاریابانی می باشد که هدف کار آنها در ارسال ایمیل به مشتریان و مخاطبان است ، ایجاد یک امضا می تواند در انجام برندینگ و بازاریابی بسیار موثر باشد ، نوشتن و درج یک امضا امری زمان بر نیست تنها می توانید در عرض چند دقیقه آن را ایجاد کنید ، ولی این کار کمی به دقت نیاز دارد .
اگر شما قصد دارید امضایی را برای ایمیل شرکت ، برند خود و دیگر موارد ایجاد نمائید ، در این مقاله نکاتی را به شما ارائه خواهیم داد که می توانید موفقیت خوبی با امضای ایمیل خود داشته باشید:

اصول اولیه در ایجاد امضای ایمیل

امضای ایمیل نیازی نیست که فانتزی و زیبا باشد ، امضایی مهم است که دارای ساختاری قدرمتند و ایجاد شده تحت اصول باشد ، یک امضای خوب باید عناصر زیر را داشته باشد : نام شما
شغل کاری شما
عنوان برند تجاری شما
اطلاعت ارتباطی همانند شماره تماس و …

شما با داشتن یک امضای ایمیل کوتاه می توانید توجه های زیادی را به خود جلب نمائید ، سعی نکنید که در امضا از رنگ ها و فونت های فانتری استفاده نمائید.

 بهترین امضا ، امضای است که بسیار ساده و خلاصه باشد.
شرح عناصر تشکیل دهنده یک امصا ایمیل : درج نام:

سعی نکنید که نام و نام خواندگی خود را در آدرس ایمیل کمپانی خود قرار دهید ولی در مقابل سعی بر این داشته باشید که نام و نام خانودادگی خود را در امضای ایمیل درج کنید ، با این کار شما با یک تیر دو نشان را هدف گرفته اید.

شغل کاری شما

سعی بر این داشته باشید هدف یا شغل کاری خود را در امضای ایمیل شرکت خود ، درج نمائید ، اندازه این متن باید کوچکتر از نام و نام خانوادگی باشد و همچنین سعی کنید که این عنوان بعد از نام و نام خانوادگی درج شود.

عنوان برند تجاری

درج عنوان برند تجاری در امضای ایمیل امری بسیار حیاتی است ، با این کار مخاطبین ، اطلاعت دقیق تری از کمپانی شما بدست خواهند آورد ، اگر برند شما موضوعی در حوزه ی بازاریابی باشد و شما آن را در ایمیل خود قرار دهید ، مردم متوجه می شوند که تجارت شما بازاریابی است .
در ضمن سعی کنید که این متن را به سایت اینترنتی خود لینک دهید ، با این کار مخاطبین شما می توانند به سرعت هر چه تمام تر سایت و محتوای سایت شما را بررسی کنند.

اطلاعات تماس

همواره سعی کنید کنید که اطلاعات تماس را در امضای خود درج کنید ، این اطلاعات تماس می تواند شماره تلفن ، آدرس شبکه های اجتماعی ، اسکایپ و دیگر موارد از این قبیل باشد.
اما نکته ای که قابل توجه می باشد ، اگر شما همواره در اسکایپ آنلاین نمی باشید ، در اینصورت نباید لینک اسکاپیت خود را در امضای ایمیل قرار دهید ، با این کار ، کاربران و مخاطبان خود را نا امید خواهید ساخت ، بنابراین فقط در بخش تماس ، آدرس ها و لینک های ارتباطی را قرار دهید که شما همواره در آنها حضور دارید.
امضای ایمیل ، شاید یکی از مهمترین راه ها برای معرفی کار شما باشد و در حقیقت بیان کننده این است که شما چه کسی هستید ؟در صورت رعایت این موارد می توانید منافع خوبی را از یک امضای ساده در ایمیل خود بدست آورید.

<—————–ANAZ.IR————————–>

معرفي ايميل بانك آناز
نكات ضروري ارسال ايميل موفق و موثر
درباره ايميل ماركتييگ  ؟
توجيه اقتصادي ارسال ايميل
آموزش ارسال انبوه ايميل
آموزش جمع آوري ايميل
نرم افزارهاي كاربردي ايميل

 

 

لطفا به مفید بودن این محصول امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *