❤️ آموزش شبکه اجتماعی

بهترین های جایگزین واتساپ

3/5 - (1 امتیاز) از ثبت نظر شما سپاسگذاریم

بهترین های جایگزین واتساپ

1- Snapchat جایگزین جذابتر واتساپ

اسنپ چت، برنامه ای که در واقع یک رسانه اجتماعی است و شباهت زیادی به اینستاگرام دارد و از لحاظ فنی یک برنامه ی پیام رسان محسوب نمی شود. اما با توجه به ویژگی های بی نظیری که دارد، می تواند یکی از برنامه های جایگزین واتساپ باشد.

با استفاده از این پیام رسان کاربران می توانند پیام های ارسالی خود را پس از گذشت زمان معینی پاک کنند. اسنپ چت این قابلیت را دارد که اگر کاربری از چت های ها عکس گرفت، به شما اطلاع دهد.

پیام رسان واتساپ هم مانند فیس بوک اغلب اوقات قابلیت هایی که کاربران از آن استقبال می کنند را از اسنپ چت کپی می کند. به همین خاطر اسنپ چت بهترین پیشنهاد  برای کسانی است که دوست دارند اولین کاربری باشند که بروزترین ویژگی های پیام رسان ها را دریافت و از آن استفاده می کنند. همچنین باید از مجموعه بهترین استیکرهای دوربین یا ماسک های صورت به عنوان ویژگی خاص و سرگرم کننده اسنپ چت نام برد.

2- Signal Messenger : بهترین اپلیکیشن جایگزین واتساپ

اپلیکیشن سیگنال از بهترین جایگزین های واتساپ است که به تازگی پس از سیاست های جنجال برانگیز پیام رسان واتساپ هوادارن زیادی پیدا کرده است و دانلود های این برنامه پیام رسان هم رشد خوبی را داشته است.

با توجه به اینکه پیام رسان سیگنال از رمزنگاری کاربر به کاربر برخوردار است و همچنین داده ها روی سرور سیگنال ذخیره نخواهد شد، در فهرست امن ترین پیام رسان ها جای گرفته است. این اپلیکیشن امن، این امکان را به شما می دهد تا بدون نگرانی تا از ویژگی های مختلف و کاربردی مانند تماس صوتی و ویدئویی، ارسال فایل و تصویر استفاده کنید.

از قابلیت های دیگر سیگنال می توان به ابزارهای ضد نظارتی، پیام های محو شونده و گزینه های مختلف حریم خصوصی اشاره کرد. بنابراین می توان گفت: سیگنال بهترین اپلیکیشن جایگزین واتساپ است. اما خب همانطور که میدانید در محدوده مرزهای ایران این مورد از گزینه های شما برای جایگزینی واتساپ حذف شده است!

Open Source Systems، شرکتی که فناوری رمزگذاری پایان به پایان (end-to-end encryption) را به WhatsApp و Facebook داده است، برنامه پیام رسان بسیار امن خود را با نام Signal Private Messenger ارائه می دهد. همانطور که انتظار دارید، سیگنال در مقایسه با WhatsApp دارای چندین مزیت امنیتی است. برخلاف واتس اپ، برنامه سیگنال دارای ویژگی هایی مثل پیام های خود تخریب کننده، صفحه نمایش امن (جلوگیری از افراد برای گرفتن عکس از صفحه) و موارد دیگر می شود. به علاوه، سیگنال رمزنگاری را برای گرفتن نسخه پشتیبان، تماس ها و هر داده دیگر در برنامه رد و بدل می شود، به ارمغان می آورد.

حتی فایل هایی که با استفاده از سیگنال ارسال می کنید محافظت و رمز گذاری می شوند. این یک برنامه عالی برای هرکسی است که می خواهد با سایر کاربران به صورت کاملاً ایمن چت کند. به همین دلیل سیگنال در جمع خبرنگاران بسیار محبوب است.

نقاط قوت
رمزگذاری سرتاسری
حداقل جمع آوری داده ها

نقاط ضعف
رابط کاربری ابتدایی
پیوند به شماره تلفن

3- Wire : برنامه های جایگزین واتساپ

وایر، نرم افزار پیام رسان جدیدی است که به دلیل ویژگی های بی نظیر و فوق العاده ای که دارد و همچنین رابط کاربری خاص و زیبایش در فهرست محبوبترین برنامه های پیام رسان در بین کاربران شناخته می شود.

شما می توانید از این اپلیکیشن محبوب در سیستم عامل های مختلف استفاده نماید. رمزگذاری سرتاسری، از وایر یک پیام رسان امن و قابل اطمینان ساخته است. با توجه به بعضی از قابلیت های بسیار خوب این پیام رسان مانند: امکان حذف پیام از دستگاه های گیرنده، پیام های خود تخریب کننده و همین طور پیش نمایش لینک می توان آن را مشابه و از بهترین جایگزین های واتساپ خواند.

این برنامه به دلیل رابط کاربری زیبا و ویژگی های منحصر به فرد، در بین کاربران مورد تحسین قرار گرفته است. برنامه دارای ویژگی رمزگذاری پایان به پایان (end-to-end encryption) نیز است و در عین حال به شما امکان می دهد در سیستم عامل های مختلف از آن استفاده کنید. Wire همچنین تعدادی ویژگی منحصر به فرد مانند تماس ویدیویی گروهی (حداکثر ۱۰ نفر)، پیام های خود تخریب کننده، امکان حذف پیام از دستگاه های گیرنده، پیش نمایش لینک و موارد دیگر را به ارمغان می آورد. Wire شاید نسبتاً جدید باشد اما قطعاً یکی از بهترین گزینه های جایگزین واتساپ است.

4- Kik، برنامه شبیه واتس اپ

Kik یک برنامه پیام رسانی عالی برای کاربرانی است که نمی خواهند از شماره خود برای اجرای یک برنامه پیام رسان استفاده کنند. در حالی که سرویس های گپ مانند واتس اپ، از کاربران می خواهند که از شماره خود استفاده کنند، کاربران بسیاری وجود دارند که با به اشتراک گذاشتن شماره های شخصی خود در این سیستم ها ناراضی اند. برای آن دسته از کاربران، Kik یک سرویس عالی است زیرا فقط از شما می خواهد که از شناسه ایمیل خود استفاده کنید. هنگامی که با استفاده از شناسه ایمیل خود در سرویس ثبت نام می کنید، Kik یک نام کاربری منحصر به فرد برای شما ایجاد می کند که می توانید آن را با سایر کاربران Kik برای گپ زدن به اشتراک بگذارید.

شما در این نرم افزار به همه ویژگی های مهم از جمله پیام های متنی، ایموجی ها، استیکر ها، گیف ها، به اشتراک گذاری عکس، اشتراک گذاری فیلم و چت های گروهی و موارد دیگر دسترسی دارید. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد Kik این است که از ربات ها پشتیبانی می کند، چیزی که در WhatsApp پیدا نمی کنید.

5-Threema، یکی از برنامه های شبیه واتس اپ

Threema یک برنامه پیام رسانی “واقعاً ایمن” است که اگر در مورد امنیت خود در واتس اپ نگران هستید، باید مورد توجه شما قرار بگیرد. این برنامه تمام داده ها از جمله: پیام ها، فایل های به اشتراک گذاشته شده و حتی به روزرسانی های وضعیت را رمزگذاری می کند. اگرچه فاقد ویژگی های واتس اپ مانند تماس صوتی و تصویری است، اما ویژگی های امنیتی آن مطمئناً چشمگیر است. در کنار رمزگذاری پایان تا پایان (end-to-end encryption) در برنامه، این نرم افزار همچنین ابرداده را قرار نداده است و به جای آن گزینه های مختلف پشتیبان رمزگذاری شده را ارائه می دهد. Threema یک نرم افزار Open Source است و از خط مشی رازداری بسیار شفاف برخوردار است، بنابراین امنیت شما در حین استفاده از برنامه کاملاً تضمین شده است.

این مجموعه از ویژگی ها در یک نرم افزار پیام رسانی معمول، به همراه یک سرویس دهنده وب است که شبیه به واتساپ وب کار می کند. این اپلیکیشن شامل چند ویژگی منحصر به فرد مانند امکان ایجاد نظرسنجی در گروه ها، گپ های محافظت شده با رمز عبور یا اثر انگشت، چت ناشناس (بدون شماره)، و امکان توافق یا عدم موافقت با یک پیام. Threema یک برنامه پولی است اما اگر امنیت برای شما مهم است و می خواهید یک برنامه پیام رسانی ساده داشته باشید، ارزش پول را دارد.

6- Bridgefy نرم افزار جایگزین واتساپ

Bridgefy نیز قابلیت های خوبی دارد. یکی از مشکلات اصلی برنامه های پیام رسانی آنلاین مانند واتس اپ این است که برای کار به اتصال اینترنت نیاز دارند. اگر به جایی مثل جنگل بروید، حتی برنامه های پیام رسانی عادی نیز کار نمی کنند. این جایی است که برنامه های پیام رسانی آفلاین وارد بازی می شوند. این برنامه ها برای کار به شبکه تلفن همراه یا اتصال اینترنت نیاز ندارند. در عوض، آنها یک شبکه بلوتوث با تعداد بی نهایت دستگاه یا شبکه وای فای در تلفن شما ایجاد می کنند و به شما امکان می دهند پیام هایی را برای دوستان در اطراف خود ارسال کنید. اگر به دنبال چنین برنامه ای هستید ، باید از Bridgefy استفاده کنید.

در این برنامه می توانید، از کاربران به عنوان گره برای ارسال پیام به مسافت های طولانی استفاده کنید. در جشنواره های مختلف، رویدادهای ورزشی، بلایای طبیعی و سایر مواردی که نمی توانید از خدمات قابل اعتماد موبایل استفاده کنید، استفاده از این برنامه بسیار مفید است.

7-Keybase : پیام رسانی شبیه به واتساپ

کی بیس، یک اپلیکیشن پیام رسان امن است که برای کاربران امکان برقراری ارتباط با امنیت کامل و به صورت رمزگذاری شده با مخاطب مورد نظر را فراهم می کند. با توجه به Open-Source  بودن کی بیس، اطمینان داشته باشید هیچ شرکت خصوصی که بتواند همه  داده های شما را مورد بررسی قرار دهد وجود ندارد.

از آن جا که تمام داده ها با قفل end- to- end encryption رمزگذاری می شوند پس در هیچ حالتی پیام های شما در معرض بازدید کاربران ناشناس قرار نخواهد گرفت. جالب است بدانید کی بیس برای حریم شخصی کاربرانش اهمیت زیادی قائل است و از معدود برنامه های پیام رسان است که برای سیستم عامل لینوکس هم یک نسخه ارائه داده است.     

اگر نگران حریم شخصی خود هستید، این برنامه با امنیت بالایی که دارد حتی اجازه تهیه اسکرین شات از چت های شما را هم به افراد را نمی دهد و همچنین بدون نیاز به شماره و شناسه ایمیل می توانید اطلاعات شخصی خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

8-  Skype : برنامه های جایگزین واتساپ

اسکایپ با پشیبانی مایکروسافت به عنوان بهترین برنامه تجاری شناخته شده است. البته ممکن است فکر کنید این برنامه مناسب کاربران عادی نباشد، اما این طور نیست؛ چون اسکایپ یکی از بهترین پیام رسان های چت خصوصی است. برای اثبات آن هم اینجا چند مزیت اسکایپ در مقایسه با واتساپ را برای شما نام می بریم:

  • تماس های با کیفیت صوتی و ویدیویی
  • تماس های ویدیویی گروهی پرقدرت
  • ارسال شکلک و ایموجی های مخفی
  • ویرایش پیام های ارسالی

در کنار مزایای بیان شده می توان پیام رسان اسکایپ را برای کاربرانی که بارها در روز با خانواده و دوستانشان تماس تلفنی دارند، به عنوان یکی از بهترین برنامه های مشابه و جایگزین Whatsapp معرفی کرد.

نقاط قوت
Spotify با حساب مایکروسافت همگام سازی می شود
نقاط ضعف
سنگینی اپلیکیشن
رابط کاربری نامناسب

9- Microsoft Teams

اپلیکیشن Microsoft Teams یکی از قدرتمندترین ابزار های ویدئو کنفرانس می باشد. همچنین دارای یکی از قدرتمندترین مجموعه های ارتباطی می باشد که آن را به یکی از بهترین برنامه های چت در محل کار تبدیل می کند. این برنامه حتی در خارج از محل کار امکان ارتباط شما با کاربران دارای حساب مایکروسافت را فراهم می کند. مزیت بزرگ این سرویس پشتیبان گیری و ذخیره سازی ابری مایکروسافت، OneDrive است که امکان همگام سازی و آپلود فایل های محل کار را به کاربران می دهند. یکی دیگر از ویژگی های این اپلیکیشن نحوه همگام سازی تقویم آن با کنفرانس های ویدئویی است. همچنین همه چت های کنفرانس ویدیویی در یک پنجره چت فهرست شده اند. Teams راه خوبی برای ارتباط از طریق گروه ها در محل کار شما را نیز ارائه می دهد.

نقاط قوت
برنامه منظم سازماندهی شده
برای کاربران اکوسیستم مایکروسافت عالی است

نقاط ضعف
بهترین سرویس پولی
رابط کاربری پیچیده

10-  Discord

Discord یک سرویس ارتباطی است که تا حدودی با بسیاری از سرویس های دیگر متفاوت است و رویکرد سرور محور آن باعث می شود کسانی که به فناوری آشنایی ندارند از آن دوری کنند. Discord یک برنامه ارتباطی بسیار آسان است که به لطف پشتیبانی بومی خود از پخش ویدیو و پخش زنده ویدیویی در یک سرور یا کانال، در بین گیمر ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا به یک سرور بپیوندند و یا یک سرور ایجاد کنند و سپس آن را مطابق با نیاز های خود بصورت سفارشی تنظیم کنند. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می دهد تا حساب های خود را به پلتفرم های دیگر مانند توییتر، استیم، توییچ و ردیت به اکوسیستم Discord پیوند دهند.

دیسکورد نیز مانند تلگرام یک راه اندازی ارتباطی همه جانبه است که امکانات شبکه ای زیادی را ارائه می دهد. همچنین یک سرویس چند پلتفرمی است و کاربران زیادی را در این پلتفرم دارد. در نتیجه، ممکن است تعداد زیادی مخاطب شناخته شده در آن داشته باشید، و حتی می توانید در صورت مطابقت با علایق خود، به سرور های آن ها بپیوندید.

نقاط قوت
مناسب برای شبکه های موضوع محور
مناسب برای پخش زنده

نقاط ضعف
برای کاربران مبتدی کمی دشوار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *