❤️ آموزش شبکه اجتماعی

دانلود فیلتر شکن SonicVpn برای آندروید

4.2/5 - (20 امتیاز) از ثبت نظر شما سپاسگذاریم

دانلود فیلتر شکن SonicVpn برای آندروید

اکنون که به دلایل امنیتی اپلیکیشن واتساپ و  اینستاگرام فیلتر شده اند اکثر مردم  به دنبال فیلتر شکن برای اجراء این اپلیکیشن ها هستند. اما استفاده از فیلتر شکن مسائل امنیتی خاصی دارد که باید قبل از استفاده از آن آگاه باشید و دقت نمایید.

با وجود این که اپلیکیشن‌های فیلتر شکن شما را به صورت آزادانه به دنیای اینترنت متصل می‌کنند، اما تهدیدات جدی در پس آن‌ها وجود داشته که باید حتما زیر نظر بگیرید. مشکلات امنیتی، مصرف بالای دیتا، کندی سرعت اینترنت و کاهش شارژدهی از جمله مشکلاتی هستند که در طی استفاده از فیلتر شکن با آن‌ها رو به رو خواهید شد.

معایب استفاده از فیلتر شکن :

1- تاثیر منفی بر سرعت دانلود و آپلود

اپلیکیشن‌های فیلتر شکن برای فعال‌سازی به سرورهای مختلف متصل می‌شوند و در واقع کیفیت اتصال شما به این قضیه وابسته است. از آنجایی هم که بیشتر این اپ‌ها رایگان هستند و سازندگان برای داشتن سرورهای پرقدرت هزینه نمی‌کنند، کاربر معمولاً با سرعت اینترنتی پایین‌تر از حالت معمولی مواجه می‌شود. البته همان دانلود فیلم‌ها و عکس‌هایی که در محیط برنامه به عنوان تبلیغ نمایش داده‌ می‌شوند هم بر سرعت اینترنت کاربر تاثیر منفی خواهد گذاشت.

2- مصرف بالای باتری

اجرای برنامه‌های فیلتر شکن در تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها، بر روی شارژدهی تاثیر منفی گذاشته و در این وضعیت با کاهش یافتن شارژدهی در دستگاه مواجه خواهید شد. در واقع با اجرای فیلتر شکن در دستگاه، کانکشن VPN ایجاد می‌گردد که برای فعال بودن، انرژی زیادی از باتری را مصرف می‌کند. بنابراین اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به طور مداوم می‌خواهید از فیلترشکن در دستگاه خود استفاده کنید، به فکر شارژدهی بالا نباشید.

3- کلاه برداری یا فیشینگ

یک فیلترشکن یا پروکسی ممکن است صریحاً برای ضربه زدن به شما طراحی شده باشد! برخی از آن‌ها زمانی که به سایت ایمیل یا بانکی خود وارد می‌شوید، نسخه جعلی سایت را به شما نشان می‌دهند. سپس شما را ترغیب می‌کنند که اطلاعات ورودتان را وارد کنید و پس از آن به دلیل این که آن سایت اصلی نیست، به شما اخطاری مبنی بر کار کردن سایت می‌دهند، مثلاً ممکن است به شما بگویند که فعلاً دسترسی به سرویس دهنده مقدور نیست. در حالی که آن سایت، سایت اصلی مورد نظر شما نیست و اطلاعات را به صاحب فیلترشکن می‌فرستد.

4- ورود ویروس به موبایل و سیستم رایانه شما

بسیاری از پروکسی‌ها به شما تعداد زیادی پنجره خودبازشوی تبلیغاتی نشان می‌دهند و همچنین سعی می‌کنند که برنامه‌های خرابکارانه را روی رایانه شما نصب کنند. این برنامه‌ها برای بررسی و رصد رویه مرور صفحات وب و حتی اطلاعات شخصی شما نصب می‌شوند.

5- توقیف در برخی از سایت‌ها

برخی از IP‌های سرویس‌های پروکسی در وبسایت‌های خاص توقیف هستند؛ بنابراین شما قادر به دسترسی به این گونه سایت‌ها با استفاده از پروکسی نیستید. هرچند این یک خطر بالقوه نیست.

6-  پروکسی‌های ناپیدا

بسیاری از پروکسی‌ها نشانی IP اصلی شما را نشان می‌دهند. فکر نکنید که نشانی شما از وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید پنهان مانده است. به ندرت پروکسی‌ها به شما گمنامی کامل را می‌دهند.

توصیه می شود به جای استفاده از فیلتر شکن از  اپلیکیشن داخلی مانند روبیکا که مصرف اینترنت نیم بهاء دارد استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *