❤️ ارزدیجیتال

ویژگی‌هایی بهترین صرافی ارز دیجیتال ؟

رمز ارز
لطفا به مفید بودن این محصول امتیاز دهید

 ویژگی‌هایی بهترین صرافی ارز دیجیتال ؟

چند معیار اصلی که در انتخاب بهترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری باید در نظر بگیرید را معرفی می‌ شود که باید صرافی ارز دیجیتال آنرا داشته باشد

1-  امنیت بالا

به‌طور قطع مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیاری که در انتخاب صرافی باید به آن دقت داشته باشید، امنیت است.

اگرکه یک صرافی با ویژگی‌های عالی  را پیدا کرده‌اید، اما امنیت ندارد! در چنین موردی اصلاً ریسک می‌کنید که در آن خرید و فروشی را انجام دهید.

2-  پشتیبانی خوب  

پشتیبانی یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال هم بسیار مهم است  تصور کنید که در معامله خود با یک مشکل رو به رو شده‌اید. با چه کسی باید این مشکل را مطرح کنید؟ در این حالت بهترین انتخاب تماس با پشتیبانی صرافی مورد نظر شما است.

پشتیبانی یک صرافی آن‌قدر مهم است که بعضی آن را برابر با امنیت یک صرافی می‌دانند.

3- میزان کارمزد پایین  

اگر حجم معاملات شما به‌مرور بیشتر شود، نرخ کارمزد به یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب یک صرافی ایده آل ارز دیجیتال تبدیل خواهد شد. بعضی از این صرافی‌ها کارمزدهای بالا و پایینی در معامله با ارزهای دیجیتال یا ریال دارند که در بلندمدت به ضرر شما می شود.

4- رابط کاربری ساده 

با مفهوم رابط کاربری آشنایی دارید؟ رابط کاربری به این معنی است که کاربران چطور می‌توانند از آن برنامه استفاده کنند. کار کردن با این برنامه ساده است یا به مهارت خاصی نیاز دارد؟ یکی از ویژگی‌های مهم یک صرافی ارز دیجیتال، داشتن رابط کاربری ساده است.

6- صرافی‌ شفاف عمل کند

هر صرافی یک تیم فنی متخصص دارد که کارها را انجام می‌دهد.لذا  باید محل و تیم  صرافی مشخص باشد.

7- کمترین مبلغ سفارش

شاید حداقل مبلغ تعیین‌شده برای انجام سفارش در صرافی‌های ایرانی، از کل مبلغ اولیه شما برای شروع معامله بیشتر باشد! درنتیجه باید تلاش کنید صرافی‌ای را انتخاب کنید که حداقل مبلغ سفارش آن کمتر از بقیه باشد.

برای مثال، در صرافی نوبیتکس حداقل مبلغ سفارش ۵۰۰ هزارتومان و در صرافی بیت‌پین، حداقل سفارش ۱۰۰ هزارتومان است.

8- پشتیبانی از ارزهای مختلف 

ضرب المثلی هست که می گوید : آدم عاقل همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌چیند.

این ضرب‌المثل در دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین انتخاب بهترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال هم کاربرد دارد. بهتر آن است که برای ترید کردن سرمایه خود را بین چند ارز تقسیم کنید.

اگر صرافی انتخابی شما از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی نکند، شما نمی‌توانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید. همین موضوع باعث می‌شود که در معامله‌های خود را مشکلات بسیاری روبه‌رو شوید.

9- اعتبار صرافی ارز دیجیتال با داشتن کاربر بیشتر

اعتبار هم از دیگر معیارهای مهم انتخاب یک صرافی آنلاین است. صرافی مورد نظر شما تا چه اندازه معتبر است؟

، هنگامی‌که یک صرافی کاربران بیش‌تری دارد اعتباری بیشتری دارد  و  احتمال کلاه‌برداری آن کاهش پیدا می‌کند.

10- حجم معاملات انجام‌شده یک صرافی 

این معیار برای کسانی اهمیت دارد که معامله‌هایی با حجم بالا انجام می‌دهند. صرافی مورد نظر شما باید چنین ویژگی را داشته باشد،

11-قیمت‌های واقعی کوین ها  در صرافی‌

یک صرافی خوب باید قیمت‌ها را واقعی و در لحظه نشان دهد. در این حالت شما می‌توانید متناسب با نمودار قیمت‌ها، تحلیل‌های درستی را انجام دهید. توجه داشته باشید که این موضوع اهمیت بسیاری دارد؛ پس آن را حتماً جدی بگیرید.

12-معامله ارزهای دیجیتال با هم (معامله جفت ارز)

به معامله دو ارز به صورت هم زمان با یکدیگر، معامله جفت ارز هم می‌گویند. تصور کنید که شما قصد فروختن ارز دیجیتال کاردانو با نماد (ADA) را دارید. پس از فروش این ارز می‌خواهید بیت کوین معروف را خریداری کنید.

در حالت عادی باید ابتدا ارز کاردانو را بفروشید، یعنی آن را به دلار تبدیل کنید و سپس با دلارهای خود بیت کوین بخرید. این معاملات هزینه و زمان زیادی را از شما می‌گیرند، در صورتی که با معامله جفت ارز در زمان کوتاهی و با هزینه (کارمزد) کم‌تری، این کار انجام می‌شود.

13- قابلیت پیگیری و شکایت از صرافی

با اینکه هیچ قانون شفافی در این مورد تدوین‌نشده است، اما امکان پیگیری تراکنش‌ها مزیت اصلی صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال ایرانی است.

(( مشاهده  و معرفی صرافی معروف و معتبر ایرانی ))

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *