نحوه استفاده از بانک شماره موبایل
اکثر مردم از تکنیکهای بازاریابی سنتی به علت یکنواخت شدن خسته شده اند و دیگر توجه چندانی به بیلبورد ها، بنرها و تراکت های کاغذی نشان نمی دهند. به همین دلیل اگر تصمیم دارید که در بازار رقابتی باقی بمانید باید از کانالهای به روزی برای تبلیغات خود استفاده کنید. بر اساس آمار جهانی، ۳٫۸ میلیارد تلفن همراه در سراسر دنیا وجود دارد و افراد روزانه و بارها از آن استفاده می کنند. به همین دلیل استفاده از تلفن همراه برای تبلیغات یک روش آسان و پر بازده است. ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از روش های موجود تبلیغات به وسیله تلفن همراه است که با بانک شماره موبایل، امکان تفکیک مخاطبان و تبلیغات هدفمند را برای شما فراهم می کند.
در این مقاله به اهمیت بکارگیری و نحوه استفاده از بانک شماره موبایل، می پردازیم.
اهمیت تفکیک مخاطب
فرض کنید به جای ارسال پیامک از تبلیغات بنری استفاده می کردید!
جدا از هزینه زیاد طراحی و اجاره بیلبورد، تمامی افراد می توانستند تبلیغ شما را مشاهده کنند اما چند نفر از این افراد مخاطب هدف کسب و کار شما بودند؟
تفکیک و تقسیم بندی مشتریان کمک می کند تا از تبلیغات خود بیشترین نتیجه را بگیرید.
مزایای و معایب بانک شماره برای تبلیغات
تبلیغات پیامکی و ارسال بر اساس بانک شماره تلفن یکی از بهترین روشها برای جذب مشتریان جدید است. این نوع تبلیغات همانند سایر روش ها مزایا و معایبی های خاص خود را دارد که در این قسمت از راهنما به آن می پردازیم.
بر اساس آمار، نرخ مشاهده پیامک نسبت به سایر روش های تبلیغات مانند ایمیل مارکتینگ 60 الی 98% است. همین موضوع نشان می دهد که مشاهده تبلیغات شما در تلفن همراه مخاطبان هم به این اندازه خواهد بود.
85 % از مشتریان، ترجیح می دهند از کسب و کار شما پیامک دریافت کنند تا یک مکالمه تلفنی طولانی! افراد به طور کلی واکنش بهتری نسبت به پیامک نشان می دهند.
پیامک، کارت ویزیتی برای کسب و کار شما است. پیام های ارسالی شما در تلفن مشتریان باقی خواهد ماند و آن ها می توانند در زمان نیاز به آن رجوع کنند و راه های ارتباطی و آدرس کسب و کار شما را پیدا کنند.
ارسال از طریق بانک شماره به ویژه ارسال های بر اساس منطقه فرصتهای را برای مشاغل محلی باز میکند.
لیست سیاه
با آغاز بازاریابی پیامکی در ایران برخی از کسب و کارها به دلیل اطلاعات نا کافی، با ارسال پیامک های بی هدف در هر زمان از شبانه روز باعث ایجاد نارضایی در دریافت کنندگان پیامک شدند برای رفع این موضوع و عدم دریافت این دسته تبلیغات خطوط خود را در لیست سیاه قرار دادند.
ارسال پیامک تبلیغاتی به خطوطی که شماره تلفن خود را در لیست سیاه مخابرات قرار دادند امکان پذیر نیست.
یکی دیگر از محدودیت های پیامک در مقابل سایر روش های ارتباط این است که شما تنها قادر به ارسال محتوای متنی هستید و امکان ارسال تصویر یا ویدئو در تبلیغات پیامکی وجود ندارد.
نحوه استفاده از بانک شماره موبایل
1- استفاده از بانک شماره موبایل به صورت تماس تلفنی و انجام مکالمه با شخص
2- استفاده از بانک شماره موبایل به صورت تماس صوتی اتوماتیک
3- ارسال پیامک با سامانه پیامکی
4- ارسال پیامک با شماره موبایل شخصی
5- استفاده بانک شماره موبایل در شبکه های اجتماعی
الف ) جهت افزایش فالوور ب ) افزایش اعضاء گروه و کانال شبکه های اجتماعی ج ) ارسال تبلیغات متی ، تصویری و فیلم به مخاطبین شبکه های اجتماعی و…..